IBM SmartCloud – jest sklep internetowy w Polsce!

W Polsce powstał pierwszy sklep IBM SmartCloud. Można tu dotrzeć do aplikacji IBM i serwerów. Jesteśmy pierwszym państwem w Europie Środkowo-Wschodniej, w której pojawił się taki punkt online.

IBM SmartCloud można opisać jako sklep samoobsługowy działający zdalnie. Jest to możliwe, ponieważ to użytkownik dokonujący zakupów decyduje się na to, z którego centrum przetwarzania danych chce skorzystać.

Wystarczy zarejestrować się, zakładając własny profil klienta, żeby otrzymać dostęp do serwerów online funkcjonujących w rozmaitych oprogramowaniach, instalować pośrednie programy, czy też korzystać z pamięci masowej.

W razie potrzeby, można także dokupić większe ilości mocy obliczeniowej czy oprogramowania. Dzięki łatwo dostępnemu kalkulatorowi, możemy automatycznie sprawdzać, czy takie zakupy są dla nas opłacalne. Korzystając z IBM, płaci się jedynie za czas, który zużyto na udostępnienie serwerów oraz innych wirtualnych produktów.

Z uwagi na granicę minimalną, zawsze musimy zapłacić przynajmniej za godzinę korzystania z zasobów IBM. Cennik jest bardzo zróżnicowany, ale przy najmniej skomplikowanej infrastrukturze płacimy 250 zł miesięcznie.

W polskim sklepie IBM można wybrać obrazy systemów operacyjnych Microsoft Windows Server oraz Linux, a także różnorodne produkty IBM. Niemniej jednak, wynajmując infrastrukturę, można również korzystać z obrazów posiadanych przez siebie aplikacji.